Enkla kontoret

– Kraftfullt projektverktyg för byggare som bygger!

Enkla kontoret

– Kraftfullt projektverktyg för byggare som bygger!

Offert

Med några få knapptryck kan du enkelt skapa professionella offerter och skicka dem till kund från Enkla kontoret. Därefter har kunden möjlighet att acceptera offerten digitalt. Du har också möjlighet att skapa ett projekt utifrån en accepterad offert.

ÄTA-hantering

Det är enkelt att skapa ändring- och tilläggsarbeten i Enkla kontoret och koppla dessa till dina projekt. När du skickar din ÄTA från Enkla kontoret kan din kund acceptera den och det skapar tillit och kontroll över projektet. Det gör att ni snabbt kommer vidare med ert arbete utan att förlora tid i onödan.

Projekt

Med Enkla kontoret får du koll på dina projekt och missar inga kostnader. All information om projektet såsom kunduppgifter, egenkontroller, arbetsmoment, bilder, tidrapporter samt använt material kan du och dina medarbetare spara i ditt projekt under tidens gång. Detta gör att du kan skapa och skicka fakturor på nolltid vilket ökar verksamhetens likviditet. Efter projektets slut kan du enkelt följa upp vad som ni gjort bra och vad som kan förbättras.

Tid­rapport

Varje medarbetare kan rapportera sina tider med Enkla kontoret under minuten, antingen via appen eller webben. Tiderna summeras för varje projekt och för varje användare vilket gör att du snabbt kan få ut ett underlag för både fakturering och lön. Det går även att rapportera på frånvaroprojekt (ex. sjuk, semester eller VAB) samt internprojekt (ex. kontor, lager eller transport) för att inkludera alla typer av timmar.

Kundfaktura

Eftersom allt underlag har sparats under tidens gång så kan du snabbt och enkelt skapa fakturor. Så fort du klickar på ”Skapa faktura” laddas kunduppgifter, materialpåslag, offerterat pris alternativt timpris samt alla rapporterade timmar och andra kostnader in i din faktura. Tillsammans med fakturan kan även detaljerade underlag bifogas.

Leverantörsfaktura

Du kan automatiskt koppla leverantörsfakturor till projekt vilket gör att du får ökad koll över företagets inköp. Det gör att du snabbt och enkelt också kan redogöra för dessa till din kund. Vi erbjuder flertalet lösningar för att du ska kunna få in dina kostnader i Enkla kontoret på ett effektivt sätt. Hör av dig till vår support för att veta mer!

Statistik

Du får översikt och kontroll över ditt företag genom våra statistikverktyg i Enkla kontoret. Med få knapptryck får du en tydlig översikt över resultat, antal tidrapporter, material, mil som rapporterats varje månad, hur många offerter som blivit accepterade och mycket mer.

Meddelande

I Enkla kontoret finns det ett internforum där du kan skicka ett meddelande till hela ditt företag samtidigt. Dina kollegor får en notis i sina mobiler när de tagit emot meddelandet. Det går också att få möjlighet att få notiser när ett nytt projekt har skapat, när användaren är knuten till ett nytt arbetsmoment eller blivit schemalagd i planeringsverktyget. Som admin har du möjlighet att få ett mail varje gång en anställd rapporterar sjuk eller VAB.

Register

Med Enkla kontoret får du alla dina register under samma tak. Du kan importera ditt nuvarande register med kund, leverantörer och artiklar. (Självklart hjälper vi dig med detta – helt kostnadsfritt.) Register med kontaktuppgifter till alla anställda och till deras anhöriga sparas också i Enkla kontoret. All information är lätt åtkomlig via appen om det önskas.

Integrationer

Enkla kontoret går att integrera med andra system och tjänster och för att minska ditt administrativa arbete. Du får enklare översikt, slipper dubbelarbetet och missar inte några kostnader. Vi erbjuder integrationer till bokföringssystem och lönesystem samt inläsning av ordrar, följesedlar och leverantörsfakturor. Hör av dig till vår support för att veta mer!

Hantverksdoku

Med Enkla kontoret har du fri tillgång till olika mallar så som arbetsmiljöplaner, egenkontroller och riskanalyser. De är redigerbara både via webben och appen. I erbjudandet ingår även de möjligheter så som att ha en logotyp på dokumenten. Det finns även möjlighet att dela dina dokument till kunden. (Läs mer under Hantverksdoku.)

Personalliggare

Enligt Skatteverket måste du ha en personalliggare om ditt projekt överstiger fyra prisbasbelopp och om beställaren inte är privat och bygger för eget bruk. Med Enkla kontoret har du tillgång till vår elektroniska personalliggare som uppfyller Skatteverkets krav. Det finns även möjlighet att dela in användare i olika divisioner samt att du kan skicka en XML-export via appen till Skatteverket vid en eventuell kontroll. (Läs mer under Personalliggare.)

Beijer Enkla kontoret tidrapportera

Samla allt på ett ställe

När det administrativa arbetet skjuts fram kan det lätt resultera i att information försvinner och det blir lätt att missa att fakturera alla kostnader vilket påverkar verksamhetens resultat. Med Enkla kontoret samlar du bl.a. tidrapporter, material, kontaktuppgifter, arbetsmoment och dokument under ett och samma tak. Du har också möjlighet att dokumentera ett seriöst arbete genom att spara bilder i varje projekt. All informationen finns lättåtkomlig via dator, surfplatta och mobil. Med Enkla Kontoret får du även enkelt in dina inköp från Beijer Bygg via EDI-inläsning kostnadsfritt. (Du kan även mot tillägg aktivera flera leverantörer.)

Med allt samlat på ett ställe kan du på ett snabbt och effektivt sätt ta fram ett underlag från ett slutfört och till och med arkiverat projekt. Detta gör dig till en seriös byggare vid en eventuell ifrågasättande kund!

Spara tid

Enkla kontoret gör att du får tid över till annat än administration. Du samlar alla dina offerter, tidrapporter, projekt, fakturor och mycket mer i ett och samma system vilket gör det smidigare och snabbare att hantera.

Utforma ditt verktyg

Vi erbjuder ett flertal olika tjänster och tillägg vilket gör att du har möjlighet att utforma ditt system utifrån din verksamhet och dina behov. Vi hjälper dig från första början att förstå och utforma ditt system.

Seriös byggare med koll

Med enkla kontoret får du en bättre koll på din administration och du kan därmed lättare ta fram underlag vid en eventuell tvist vilket gör dig till en mer seriös byggare!

Bli mer effektiv och få kontroll

  • Minskar pappersarbete
  • Fakturera på nolltid
  • Effektivt & lönsamt
  • Webb- & appbaserat
  • Testa gratis under 30 dagar
  • Fri support

Ladda ner appen

Kontakt

Telefon: 010 – 21 20 100
E-post: beijerbyggbyggare@byggerstruqtur.se
Helgfria vardagar: 09:00 – 17:00
Lunchstängt: 12:00 – 12:30

Frågor & svar

Beijer Byggmaterial - bygger dom som bygger